* زخـــــــــم احساس *
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, توسط |

 چرا دهان بوی بد میدهد؟

بوی بد دهان نتیجه ی بهداشت ناکافی محیط دهان یا علامتی دیگر مشکلات در سلامتی فرد است. بوی بد دهان با غذایی که فرد میخورد و سایر عادات ناسالم زندگی او تشدید میشود. به طور کلی وقتی غذایی در محیط دهان جویده و خورده میشود هضم وسپس جذب و وارد سیستم گردش خون خواهد شد . در نهایت به ریه ها می رسد که بوی ان در تنفس فرد احساس میشود.

 همچنین در شرایطی که به دلایلی دهان بسیار خشک است (به دلیل استفاده از داروها/پرتو درمانی و ...) و میزان بزاق کاهش یافته است نیز بوی بد دهان بوجود میاید. وجود بزاق برای مرطوب نگهداشتن محیط دهان / خنثی کرده اسیدهای حاصل از پلاک دندانی و پاک کردن سلولهای مرده ای که روی زبان. لثه هاوگونه ها جمع میشود/ ضروری است.

بسیاری از بیماریهای سیستمیک مانند: پنومونی/ برونشیت/ عفونتهای مزمن سینوس / ترشحات پشت حلقی / دیابت / رفلاکس اسیدی مزمن یا مشکلات کبدی و کلیوی نیز سبب ایجاد بوی بد دهان میشود.

برای بهبود بخشیدن به وضعیت بوی بد دهان / 5 راهکار طلایی وجود دارد:

1_ دهان را تمیز نگه دارید: یعنی استفاده مرتب و منظم از مسواک و نخ دندان و شستوشوی سطح زبان بعداز وعده های اصلی غذایی حداقل 2بار در روز.

2_ دهان را مرطوب نگه داری: بهترین راه برای تعادل بزاق نوشیدن مقادیر زیاد اب و مایعات در طول روز است که از خشک شدن دهان جلوگیری میکند.

3_ مراقب انچه میخورید باشید: از غذاهای حاوی سیر و پیاز تا حد امکان جلوگیری کنید.

4_ در وعده غذایی روزانه خود کمتر کربوهیدرات را قرار دید: این مواد با تولید لاکتوز در بوی تنفس اثر می گذارد. پس بهتر است از سبزی ها/ میوه ها و غلات سبوس دار بیشتر استفاده شود.

5_ مراجعه به دندان پزشک را فراموش نکنید: سالی 2 بار دندانهایتان را چک کنید و هر 2 یا 3 ماه حتما مسواکتان را تعویض کنید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.